نکته اول: همهکاره و هیچکاره نباشید!
بهتر است فقط روی چند مهارتی که واقعاً تخصص دارید و میتونید کار باکیفیتی ارائه دهید، تمرکز کنید. یعنی پروفایل خودتان را با مهارتهایی که در آن ها متخصص نیستید و فقط یه آشنایی جزئی دارید، پر نکنید. بدیهیست که هیچکس نمیتواند در همه زمینهها متخصص باشد. بعضی فریلنسرها در حرفههای مختلف، مثل ایجاد وبسایت، ساخت اپلیکیشن، مدیریت داده، تحقیق، نویسندگی، ویرایش متون، رونویسی کردن، ترجمه، مهندسی، فناوری اطلاعات، مدیریت و خیلی موارد دیگه فعالیت میکنند. وقتی که یک کارفرما این آشفتگی و تعداد زیاد تخصصها رو میبیند، اولین چیزی که به ذهنش خطور میکند این است که میگوید این یک فریلنسر حرفهای نمیتواند باشد، فقط یه دلال یا واسطهای است که تخصصش برونسپاری کارها به اشخاص ثالث است.
بنابراین بهتر است پروفایل شما یه قالب ساده و مشخص داشته باشد و فقط مهارتهایی را انتخاب کنید که میتوانید همواره خدمات باکیفیتی در موردشان ارائه دهید. در این صورت به جای اینکه برای گرفتن پروژههای مختلف خودتان را به زحمت بیندازید و چیز زیادی هم نصیبتان نشود، پروژههای مشابه دسته انتخابی شما، خودشان کم کم شما رو پیدا میکنند و شما به عنوان یک فریلنسر متخصص برای آن مهارتهای مشخص، شناخته و برجسته میشوید.
نکته دوم: درخواست پروژهها رو با دقت بررسی و خوب درک کنید، بعد پیشنهاد قیمت ارسال کنید
اغلب فریلنسرها از قالبهای متنی آماده برای ارسال پیشنهاد قیمت استفاده میکنند. آن ها در واقع حوصله خواندن کامل درخواست پروژه و نوشتن یک پیشنهاد خوب برای پروژههای متمایز و مختلف را ندارند. از طرفی، اکثر کارفرماها، زمان خودشان را برای خواندن پیشنهادهای نامربوط و غیردقیق هدر نمیدهند. به این ترتیب این دسته از پیشنهادات، اکثر اوقات بدون پاسخ میمانند. شما باید هر پروژه رو به شکل منحصربهفرد در نظر بگیرید و برای آن یک پیشنهاد دقیق و منحصربهفرد ارسال کنید.
ادامه دارد.
چگونه یک پروفایل فریلنسری حرفه ای ایجاد کنیم؟ (بخش اول)
رو ,فقط ,یه ,نکته ,فریلنسرها ,مدیریت ,فقط یه ,پیشنهاد قیمت ,ارسال کنید ,خوب درک ,درک کنید،
درباره این سایت